Nova studija u kojoj je sudjelovalo više od 1,5 milijuna ljudi pokazala je da bi svakodnevna konzumacija zaslađenih napitaka, poput gaziranih pića i zaslađenih voćnih sokova, mogla povećati rizik od razvoja raka jetre.
Istraživači su otkrili da svaki dodatni zaslađeni napitak dnevno povećava rizik od najčešćeg oblika raka jetre za oko 10 posto, dok je kod određenih rjeđih oblika bolesti rizik veći i do 15 posto.
Stručnjaci ističu kako su zaslađena pića već povezana s pretilošću, dijabetesom tipa 2 i bolestima jetre, koji su poznati čimbenici rizika za razvoj raka. Posebnu zabrinutost izaziva fruktoza, vrsta šećera koja se prerađuje u jetri i može potaknuti nakupljanje masnoća u tom organu.
Znanstvenici koji su analizirali prehranu više od 1,5 milijuna odraslih osoba otkrili su da se sa svakim dodatnim zaslađenim napitkom dnevno rizik od određenih vrsta raka jetre povećava i do 15 posto. S druge strane, za umjetno zaslađene napitke nije utvrđeno jasno povećanje rizika, piše Daily Mail.
Iako znanstvenici naglašavaju da na razvoj bolesti utječu brojni čimbenici, poruka istraživanja je jasna – smanjenje unosa zaslađenih napitaka moglo bi biti jednostavan korak prema očuvanju zdravlja jetre.
Foto: AI

