Situacijski performativno kroz „site-specific“ umjetničku akciju (gradski Trg Ivana Brlić Mažuranić u Slavonskom Brodu / podne), umnožit ćemo istovremenim audio-vizualnim preklapanjem intenzivan simbolički susret mladih i starih: kroz plesni doživljaj triju plesačica, učenici (OŠ I. G. Kovačić i Obrtničko-tehničke škole) te 80 studenata na multimedijskom zadatku (Učiteljski studij, UNISB) susrest će se s 5 starijih korisnika Doma za starije i nemoćne.
Uz minimalističku, suvremenu glazbu plesnom meditacijom predstavit će se na Trgu tri zagrebačke plesačice različitih generacija: umirovljena koreografkinja i plesačica Mirjana Preis, plesačica srednjih godina Tamara Curić te učenica Gita Curić.
Učenici će osvijestiti važnost svoje egzistencijalne uloge „kretanja u susret starcima“, studenti će biti mentori koji će pod ruku voditi stare ljude nekoliko metara preko trga u susret mladima, a mladi će im darovati cvijeće i kolače… Tijekom susreta tri interaktivne generacije plesačica će potaknuti plesom tu „revoluciju nježnosti“ (Papa, Želim ti osmijeh).
Pišući o važnosti susreta i uzajamnog slušanja „mladih proroka i starih sanjara“ Papa naglašava potrebu stvarnosti mudrog ukorijenjivanja sinergijom mladih, zaigranih entuzijasta s iskusnim starcima koji žele staviti na raspolaganje to svoje bogatstvo na obostranu korist rasta.
U performansu će aktivno sudjelovati veći broj studenata snimanjem multimedijskih zadataka kao finalnih radova pri kolegiju Medijska kultura (UNISB).
U znanstvenom osvrtu na taj fenomen dijaloške aktualizacije mladih i starih, pisat će ugledni znanstvenici s glokalnim adresama: Dr. Kruno Martinac iz Melbournea, Australija, prof. dr. sc. Lino Veljak i doc. dr. sc. Suzana Marjanić iz Zagreba te spec. psihijatrije mr. sc. Jugoslav Gojković i doc. dr. sc. Vesna Srnić iz Slavonskog Broda koja je i autorica projekta.
CILJANE SKUPINE U VERTIKALNOJ EDUKACIJI ŠKOLSKIH KURIKULUMA:
- UČENICI (14 i 17) – prolaze edukaciju o problemu jaza između mladih i starih kao prepreci mudrosti; dijele letke i donose darove starcima.
- STUDENTI (80) - prolaze edukaciju o performativnim projektima; 5 studentica vode starce pod ruku; ostalih 75 snimaju kratki 1-minutni video i fotografije performansa.
- UMJETNICI (2+1)– umirovljena plesačica suvremenog plesa / koreografkinja te sredovječna plesačica i djevojčica donose sinergijsku začudnost cijelom ugođaju.
- PUBLIKA U GRADU – oko 300 do 500 građana na trgu (u kafićima, subotom u podne) pomno prati izvedbu i zaokružuje svojom nazočnošću događanje; ONLINE publika prati performans na Meta/Facebook Live stream (direktni prijenos).
- ZNANSTVENICI (5) – daju znanstvenu projekciju o daljnjem djelovanju.
- PUBLIKA U GRADU (300 do 500) - građana na trgu (u kafićima, subotom u podne) pomno prati izvedbu i zaokružuje svojom nazočnošću događanje; ONLINE publika prati performans na Meta/Facebook Live stream (direktni prijenos); ostali su korisnici brojnih web portala, lokalne TV postaje i lokalnog tiska.
Suradnici - znanstvenici
Projekt će se u svom znanstvenom dijelu realizirati u suradnji s nekoliko institucija i znanstvenika:
- Sveučilištem u Slavonskom Brodu, Odjel društveno humanističkih znanosti (autorica projekta: doc.dr.sc. Vesna Srnić)
- Filozofskim fakultetom u Zagrebu, Odsjekom za filozofiju (suradnja s prof.dr.sc. Linom Veljak, Katedra za ontologiju)
- Institutom za etnologiju i folkoristiku u Zagrebu (suradnja s doc.dr.sc. Suzanom Marjanić, znanstvenom savjetnicom)
- OŠ Ivan Goran Kovačić (suradnja s ravnateljem prof. Zlatkom Bagarićem, nastavnicima/mentorima i učenicima)
- Obtrničko-tehničkom školom (suradnja s ravnateljicom prof. Anitom Holub, nastavnicom Srnić, autoricom projekta i učenicima)
- Bolnicom Dr. Josip Benčević, odjelom psihijatrije (suradnja sa specijalistom psihijatrije mr.sc. Jugoslavom Gojkovićem)
- Dr. Krunom Martincem (interkulturalne komunikacije, Melbourne, Australija)
Ovo je jedanaesti performans udruge Kultura, mediji i edukacija – ARTHEA pod financijskim pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija RH te Grada Slavonskog Broda u području inovativnih umjetničkih praksi.