Polaznicima jeftinije, a što ćemo sa sigurnošću na cestama
Polaznicima jeftinije, a što ćemo sa sigurnošću na cestama
Mogućnost ukidanja, bolje rečeno snižavanja, postojeće minimalne cijene nastavnog sata u autoškolama i formiranje iste po tržišnom modelu među potencijalnim polaznicima pobudilo je zadovoljstvo, a podijelilo stručnjake u toj prilično razgranatoj gospodarskoj branši.

Budući polaznici autoškola, potencijalni mladi vozači, ionako misle da je sadašnja cijena za teorijsko i praktično usvajanje znanja za samostalno upravljannje motornim vozilima visoka, a voditelji autoškola i prometni stručnjaci da će sniženje cijena rezultirati padom kvalitete usluga i većom rizičnošću uključenja mladih vozača u promet. Naime, od 2009. Pravilnikom o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli određeno je da nastavni sat za najviše traženu B kategoriju stoji 115 kuna, u kojima su uobzireni i troškovi obuke, održavanja vozila i drugi troškovi koje imaju autoškole za sve kategorije vozila. Autoškole do sada nisu smjele niti mogle cijenu usluge smanjivati ispod određene minimalne, a jedna od direktiva EU sada nalaže formiranje cijena po tržišnom modelu i upravo slijedom toga iz Vlade stižu najave o liberalizaciji i tzv.administrativnom rasterećenju gospodarstva i poštivanju europskih pravila o tržišnom natjecanju. Po tome, a tiče se već prvog tromjesečja 2017., autoškole će se osnivati po tržišnim uvjetima, planira se ukidanje fiksne cijene nastavnog sata. Hoće li uvođenje tržišnog modela dovesti do pada kvalitete usluga autoškola slijedom različitih cijena obuke budućih vozača teško je reći, vlasnici autoškola misle i da hoće i da neće, ali su sigurni u to da dampinško snižavanje cijena neće donijeti ništa dobroga. Jer, mladi će vozači proći autoškolu a pitanje je koliko su obučeni za samostalno upravljanje motornim vozilima u prometu. Može se dogoditi drastičan pad kvalitete učenja vožnje i da iza stečenih vozačkih dozvola moguće neće stajati znanje, a sve bi se moglo posljedično odraziti na sigurnost prometa.

U Slavonskom Brodu radi i djeluje popriličan broj autoškola, većina ih ima posla jer su mladi silno željni sjesti za upravljač motornog vozila. Prosječna cijena nastave i ostalih usluga u rasponu je od oko 2500 za A do 5700 kuna za najtraženiju B kategoriju, naravno treba dodati još neke stavke koje dižu cijenu za još oko 1500 kuna. Vlasnici autoškola nisu voljni konkretnije reći o novopredloženim mjerama. Činjenica je da će svaka autoškola moći sama odrediti cijenu nastavnog sata koja ne smije biti niža od zakonom propisane minimalne cijene, a sve ostalo, pa i obučenost novih vozača stvar je za sebe, na što autoškole neće moći utjecati.