Završena izgradnja prekograničnog mosta na Savi kod Gradiške

Završena je izgradnja prekograničnog mosta na Savi kod Gradiške. Projekt je vrijedan gotovo 20 milijuna eura, a zajednički ga financiraju BiH i Hrvatska. Most bi trebao smanjiti prometne gužve u središtu Gradiške, ali i na graničnom prijelazu.

Autor: Brodportal | Datum objave: 30.07.2022
Završena izgradnja prekograničnog mosta na Savi kod Gradiške


 Most je dugačak 426 metara, širok 22 i pol metra, s četiri prometne trake. Svoju punu funkciju, odnosno puštanje u promet trebao bi doživjeti tijekom 2024. godine, kada se s hrvatske strane završe pristupne ceste, izgradnja novog graničnog prijelaza i spajanje na autocestu A3.

Osim putničkog prijevoza, važan je ovo i gospodarski koridor za Hrvatsku, za izvoz robe u BiH. 

 Tim povodom je ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović dao intervju za Federalnu novinsku agenciju.

- Završetak da, ali neće biti zvaničnog otvaranja s obzirom na to da pristupna dionica sa hrvatske strane nije završena. Sa strane Bosne i Hercegovine urađeni su svi potrebni radovi i na samom mostu - kazao je u razgovoru za Fenu ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović.

Dodao je da, prema informacijama kojima on raspolaže, oko godinu i po dana je rok da „Integral inženjering“, koji je dobio posao izgradnje pristupne saobraćajnice sa hrvatske strane u dužini oko četiri kilometra, završi taj posao.

- Pitanje koje se ujedno nameće je pitanje graničnog prijelaza sa hrvatske strane. Mi smo prošle godine na ministarskom sastanku u Ljubljani pokrenuli inicijativu oko izgradnje zajedničkog graničnog prijelaza sa strane BiH, jer granični prijelaz je urađen prije par godina. On u dobroj mjeri može zadovoljiti i zahtjeve samog integrisanog graničnog prijelaza, uz određene modfikacije - kazao je ministar.

Govoreći o značaju ovog mosta za BiH, Mitrović je kazao da moramo promatrati osnovnu TEN-T mrežu. Dio autoputa koji ide od Doboja prema Banjoj Luci, odnosno prema Gradiški i Koridoru 10 je praktično proširen na TEN-T mreže.

Po njegovim riječima, ovaj most i ovaj dio autoputa koji će povezati BiH sa Koridorom 10, povezat će je i sa Evropskom unijom.

- Svjedoci smo u posljednjih desetak ili 20 godina problema koji se dešavaju na Gradiški, jer imamo veliki ulaz roba, i ulaz i izlaz, odnosno uvoz i izvoz roba. Pored toga i putnika. Imamo ogromne gužve i kompletan saobraćaj se odvija kroz sam grad. Imamo na ovaj način jedno elegantno, efikasno rješenje, a to je izmještanje. To je ovaj autoput i most koji je izgrađen, koji će obezbijediti nesmetan promet kako robe tako i putnika. Nećemo imati gužve, nećemo imati nezadovoljstvo, prije svega prevoznika - naveo je Mitrović.    

Dodao je da je to nezadovoljstvo opravdano. Isto tako i putnici koji prelaze putničkim automobilima ili autobusima, nisu imali u Gradiški, prilikom zadržavanja, ni one osnovne uslove da bi ljudi mogli ispuniti svoje osnovne potrebe na ovom graničnom prijelazu.

- Protočna moć će se drastično povećati, tako da tih gužvi neće biti. Ono što je pozitivno, dobit će jednu novu ekonomsku dimenziju i sama Gradiška, Lijevče polje, RS i BiH, jer ćemo imati sigurno brže snabdijevanje i sa robama i transport putnika. Sve je to uvezano i sa troškovima koji prate određeno snabdijevanje ili transport robe ili putnika – kazao je Mitrović.

Po njegovim riječima, izbjeći će se nepotrebna zadržavanja, a isto tako i određene manipulacije koje su se dešavale  zbog gužvi. U ovom slučaju to će biti izbjegnuto, tako da će biti manje problema i oko krijumčarenja i kontrole.

- U pitanju su savremena sredstva koja će vršiti kontrolu uvoza i izvoza, imat ćemo inspekcijske organe, tako da će na jednom mjestu moći da se vrši kontrola - kazao je ministar Mitrović.  

Napomenuo je da se projekat samog mosta sastojao od pristupne saobraćajnice sa strane BiH u dužini oko 411 metara, zatim slijedi dužina mosta oko 462 metra i pristupni dio prometnice sa hrvatske strane 50 metara.

Kaže da je to projekat koji je bio predmet izgradnje, koji je vodilo Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, a sa strane Hrvatske Autoceste Hrvatske.

Projekat su u istom omjeru finansirale Bosna i Hercegovina i Hrvatska, uz dio grant sredstava.

Ukupna vrijenost radova kompletnog projekta sa pristupnim saobraćajnicama iznosi oko 24 milijuna eura sa PDV-om. 

CIjeli intervju možete pogledatina fena.ba.

Zadnje vijesti

Trideset prijavitelja imat će solarne panele na vlastitim kućanstvima

Odabran izvođač radova za izradu geoinformacijskog sustava

Počinio niz prekršaja, pa pokušao pobjeći od policije – oduzet mu automobil

NAJČITANIJE DANAS

Spartan treninzi by Tomislav Siser

Učinite napokon uslugu sami sebi i upišite se na Spartan treninge!

FOTO GALERIJA

Predstavljen "Brodski glazbeni vremeplov" Duška Svilara

Kazališna družina premijerom predstave "Vuk i sedmi kozlić" proslavila 10. rođendan

Počele 23. Poljoprivredno-poduzetničke ideje u Novoj Gradiški

Policija i građani zajedno u brodskom hodatonu

Obilježena 31. godišnjica stradavanja Luke Andrijanića, heroja obrane Vukovara