Svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta

U sklopu obilježavanja Međunarodnog dana nestale djece, na inicijativu EUROPOL-a, a u suradnji s Europskom policijskom stručnom mrežom za nestale osobe i AMBER alert Europe, ove godine inicirana je kampanja #DontBeACatch - #NemojPostatiLovina, a kojoj se, uz 23 zemlje iz Europe, aktivno pridružila i policija Republike Hrvatske.

Autor: Brodportal | Datum objave: 25.05.2020
Svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta




 Ovogodišnja kampanja usmjerena je na zaštitu djece protiv online groominga, odnosno na podizanje svijesti o opasnostima uspostave odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta ili mlade osobe i (najčešće) odrasle osobe putem komunikacijskih tehnologija, a s ciljem njihova vrbovanja i iskorištavanja u seksualne svrhe.

Kampanjom se nastoji educirati djecu i mlade, kao i njihove roditelje o potencijalnim opasnostima online (virtualnog) svijeta u kojem manipulativnim tehnikama, lažnim predstavljanjem i drugim načinima vrbovanja predatori seksualno zlostavljaju i iskorištavaju djecu. 

Pogotovo sada u doba pandemije uzrokovane virusom COVID-19, kad djeca i mladi provode više vremena na internetu i društvenim mrežama potrebno je osvijestiti ovaj problem, senzibilizirati javnost te pružiti djeci i mladima zaštitne mehanizme i potrebna znanja kako bi se zaštitila od predatora.

Određena recentna istraživanja u svijetu pokazuju da elektroničko nasilje također može biti okidač da dijete pobjegne od kuće, kao i okidač za samoranjavanje, a i teže oblike samoozljeđivanja. Zato je potrebno da se cijela zajednica društveno angažira s ciljem senzibilizacije o važnosti prijave svih oblika elektroničkog zlostavljanja. 

Prema podacima iz provedenog istraživanja Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta, a mnogi od njih su spremni na takav susret otići bez pratnje odraslih. 

"Zato nam je cilj da ovom kampanjom #NemojPostatiLovina, kroz izrađeni preventivno-edukativni spot damo savjete djeci i mladima da dok sjede u fotelji vlastitog doma i putuju prostranstvima virtualnog svijeta ostanu sigurni", kažu u policiji.

Izrađeni preventivno-edukativni video dostupan je za korištenje široj društvenoj zajednici, medijima te se može javno prikazivati kao jedan od u senzibilizaciji javnosti o ovom problemu.

Također u istu svrhu Ministarstvo unutarnjih poslova, u suradnji s Agencijom za zaštitu osobnih podataka i Akademijom dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu,  stavlja na raspolaganje i edukativno-preventivni video „Što se Tini dogodilo?“ 

Zadnje vijesti

Brodski policajci razotkrili dobro organiziranu mrežu dilera

Još pet oosba pozitivno na COVID19 u Brodsko posavskoj županiji

Višemilijunski projekt županije za djecu i mlade

NAJČITANIJE DANAS

VIDEO

Francuz Romain biciklom iz Marseillea preko Slavonskog Broda do Japana

FOTO GALERIJA

Profesori i učenici Klasične gimnazije fra Marijana Lanosovića misom zahvalnicom zaključili još jednu školsku godinu

Na domaćem terenu Olimpiku sva tri naslova prvaka Hrvatske

Budite dio "Mreže suradnje"

Pavić: EU fondovi i na ovaj način jasno pokazuju da pomažu Republici Hrvatskoj

Potpisan Sporazum o dogradnji i rekonstrukciji Muzeja Brodskog Posavlja