Što se događa s Đuro Đaković Industrijskim rješenjima u restrukturiranju?

Grupacija Đuro Đaković dobila je još jedan vjetar u leđa i to s najnovijom odlukom Europske komisije o odobrenju 300 milijuna kuna koje će država uložiti u spas tvrtki unutar grupacije no i proces restrukturiranja.

Autor: Brodportal | Datum objave: 18.05.2020




 "Ta odluka iz Bruxellesa znači nam da možemo početi koristiti drugih 150 milijuna kuna namjenski u Specijalnim vozilima za nastavak proizvodnje", kaže Hrvoje Kekez, predsjednik Uprave Đuro Đaković Grupe.

Strojna obrada i Energetike također posluju stabilno u ovom trenutku: no često je posljednjih mjeseci prema upravi išlo pitanje: što je s Industrijskim rješenjima? 

"Đuro Đaković Industrijska rješenja su zadnjih deset godina napravili kumulativni gubitak od 275 milijuna kuna. U više navrata je Đuro Đaković Grupa kao 100-postotni vlasnik dokapitalizirala to društvo, u ovoj priči to znači oprost dugova. Zadnja dokapitalizacija od 160  milijuna kuna bila je 2018. godine",  govori Kekez.

Sva ta silna ulaganja čini se nisu urodila plodom. Prije dvije godine donesena je odluka da se ugasi proizvodnja u Industrijskim rješenjima. Proizvodnja je ugašena, u tvrtki je ostalo 20 ne proizvodnih radnika.  

"Ti ljudi sjede u kancelarijama zgrade inženjeringa i pred kraj prošle godine su podnijeli zahtjev za predstečaj kako ne bi otišli u stečaj. Postojala je volja da oni nastave raditi u sklopu onog inženjerskog posla koji bi oni mogli raditi jer proizvodnih radnika nema", objašnjava Kekez.

Paralelno s predstečajnim postupkom ukoliko ne budu mogli biti samoodrživi, Grupacija ima rješenje. 

"Da se i tih 20 ljudi zbrine ili s otpremninama ili prelaskom na druga radna mjesta", kaže Kekez.

U Grupaciji je trenutno 750 radnika. S procesom restrukturiranja neće biti otpuštanja no bit će promjena rasporeda unutar proizvodnih procesa. Povećanje produktivnosti, smanjenje troškova i ostale uštede provode se i prije službene potvrde o početku procesa. 

"Program restrukturiranja će biti na tri do pet godina, a Burxellesu ćemo ga predati očekujem u sljedećih mjesec, mjesec i pol dana, sam Bruxelles će mjesec do dva provesti u analizi je li taj program u redu ili treba li raditi neke dorade", rekao je Kekez.

Što se tiče razloga zašto su tvrtke unutar grupacije došle u poziciju kao što je bila potkraj prošle godine kada  je zbog neisplate plaća i štrajka obustavljena proizvodnja, nova uprava sve vidi u dugogodišnjem nizu loših odluka.

"Mi ovdje nismo primijetili nekakvih kriminalnih aktivnosti, nekakvih prekršaja za koje bi netko trebao odgovarati. Na žalost, po meni, koliko pratim stanje zadnjih 10-12 godina, uglavnom je tu bilo jako puno loših poslovnih odluka. Ne govorim samo o članovima uprave, tu je cijeli sistem hijerarhije, imate Upravu koja provodi nekakve odluke, Nadzorni odbori Skupštine. Po meni za stanje je kriv skup loših odluka i ne može se hvatati imenom i prezimenom što se tiče krivičnog djela",  zaključuje Kekez.

Kriza na europskom i svjetskom tržištu, otežan protok repromaterijala i gotove robe zbog koronavirusa otežalo je provedbu planova. No da su na dobrom putu govori i podatak da je u Specijalnim vozilima isporučeno više od 130 vagona, a njihova knjiga narudžbi popunjena je do kraja 2021.

Zadnje vijesti

Kako postati ekološki proizvođač?

Prva kazališna predstava u epidemiji koronavirusa u Slavonskom Brodu

Radovi na energetskoj obnovi Osnovne škole „Vladimir Nazor“ teku prema planu

FOTO GALERIJA

Radovi na energetskoj obnovi Osnovne škole „Vladimir Nazor“ teku prema planu

Veliki sportski dan u Slavonskom Brodu održao se u nedjelju na ŠRC Klasije

Uz Dan državnosti položeni vijenci na Gradskom groblju u Slavonskom Brodu

Ostvarena do sada najveća projektna suradnja u hrvatskom turizmu

Potpisan ugovor o izgradnji i rekonstrukciji novog Autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu