Projekt STEM genijalci uspješno priveden kraju

S ciljem približavanja matematike, informatike, fizike, kemije, biologije i obnovljivih izvora energije učenicima, Gimnazija "Matija Mesić" proteklih je godinu dana provodila projekt "STEM genijalci". Danas je održana završna konferencija.

Autor: bportal | Datum objave: 21.10.2016
Projekt STEM genijalci uspješno priveden kraju


 Tako je projekt STEM genijalci službeno je priveden kraju. No u Gimnaziji "Matija Mesić" ističu – pravi posao tek započinje.

"U sklopu projekta nabavili smo suvremenu opremu koju su naši učenici i profesori u sklopu nastave već počeli koristiti, ali smo imali i edukacije nastavnika te studijska putovanja, a osnovali smo STEM club. Iako mi formalno završavamo realizaciju ovog projekta, on zapravo tek započinje. U samom natječaju i nazivu ovog projekta spominje se razvoj ljudskih potencijala, to je ono što Europski socijalni fon financira u ovom slučaju, a to je razvoja ljudski potencijala na području škola, odnosno nastavnika, učenika i njihovih roditelja kako bi podigli kompetencije naobrazbe, učenja, obrazovanja i kako bi zajedničkim snagama osuvremenili kurikulum koji će moći biti konkurentan u sutrašnjici, odnosno nekim novim budućim zanimanjima koja su pred nama i koja trebamo ponuditi učenicima. Sada kreće provedba naučenog u nastavi", rekao je na završnoj konferenciji Goran Zavor, ravnatelj Gimnazije "Matija Mesić".

U proteklih godinu dana nakupilo se dosta toga. Osim što su projektom bitno povećana stručnost nastavnika, uvedene su nove tehnike i metode za unaprjeđenje nastave.

"Kroz edukacije koje su prošli nastavnici, o obnovljivim izvorima energije, čitanje i pisanje za kritičko mišljenje, upotreba digitalnih sadržaja te o izradi kurikuluma, vidljivo je da su i drugi nastavnici osim onih sa STEM područja imali koristi, educirali se i vjerujem da će stečena znanja moći upotrijebiti i na nastavi drugih predmeta", dodaje Zavor. 

"Sve projektne aktivnosti uspješno su privedene kraju. Izrađeni su priručnici za svih pet fakultativnih predmeta, matematike, informatike, fizike, kemije, biologije i obnovljivih izvora energije učenicima. Uz priručnike izrađeni su i digitalni sadržaji koje ćemo koristiti na nastavi kako bi učenici lakše razumjeli sadržaje koje prenosimo. Proveli smo i niz edukacija kako bi ojačali svoje kompetencije da bi smo mogli bolje prenositi sadržaje našim učenicima, odnosno na novi način koji će njima biti zanimljiv", ističe Ines Martinović, voditeljica projekta STEM genijalci.

Cilj projekta je potaknuti interes učenika za STEM područje. Pokazati kako ovi predmeti mogu biti zanimljivi, a najbolji način je kroz povezivanje nastave i prakse. Tu su pomogli primjeri iz europskih zemalja koje su u sklopu projekta posjetili. Riječ je o studijskim putovanjima u Italiju i Nizozemsku.

"Obično učenici misle da je to STEM područje apstraktno, pogotovo matematika, da je strano i jako teško. Na primjerima koje smo vidjeli u Italiji u Veroni te u Amsterdamu kada smo bili na studijskim putovanjima, uvjerili smo se da matematiku i određene sadržaje iz drugih predmeta rade na primjerima iz svakodnevnog života. Nastojat ćemo kroz opremu koju smo u sklopu projekta dobili postepeno uvoditi to u našu školu", kaže Zavor.

"Mogu reći da se sustav obrazovanja, posebice u STEM području dosta razlikuje od našeg sustava. Kod njih osnovna škola počinje od 4 godine života. Njihove učionice zapravo su laboratoriji gdje je sva oprema otvorena, učenici ih mogu koristiti po potrebi. U učionicama ima najmanje stolica, a najviše opreme", dodaje Martinović.

Velika podrška je bila u partnerima na projektu, Gimnaziji Nova Gradiška i Strojarskom fakultete u Slavonskom Brodu.

"Podržali smo projekt maksimalno jer povećanje mogućnosti učenika Gimnazije je povećanje mogućnosti naših potencijalnih studenata da se razvijaju u ovom području koje je važno za cijelu Republiku Hrvatsku", rekao je profesor Marinko Stojkov s Strojarskog fakulteta u Slavonskom Brodu.

"Najveća korist ovog projekta je upravo edukacija koju su prošli naši nastavnici te mogućnost da to što smo naučili primjene u nastavi. Vidjeli smo kako to u razvijenijim školskim sustavima se odrađuje i radi nastava, kako je težište stavljeno na primjenu znanja i praktično izvođenje u nastavi. Nadam se da ćemo i mi to reformom školstva početi primjenjivati jer znanje samo po sebi nije dovoljno ako nije stavljenu u funkciju ostvarivanja rezultata", dodala je Ljiljana Ptačnik, ravnateljica Gimnazije Nova Gradiška.

Projekt je u stopostotnom iznosu od gotovo 2 i pol milijuna kuna financirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, a trajao je 12 mjeseci.

Zadnje vijesti

KUD "Ivan Meštrović" iz Vrpolja večeras proslavlja 60. rođendan!

Prvi javni autobus u Brodu

Tamburaška večer NG ljeta, s daškom mora, uz Klapu Rišpet

FOTO GALERIJA

Što kada klasične dijete više ne pale?

Putem vjere, ljubavi i poniznosti do uznesenja u nebo, poput Marijinog

Održana 5. međunarodna smotra folklora i proslava 50. obljetnice osnutka HKUD-a Tamburica

U Sibinju održana 1. smotra folklora i etno revija

Izgorjelo 7 hektara suhe trave i niskog raslinja