Pravila kojih se trebaju pridržavati svi biciklisti!

Biciklistički promet nakon nekoliko desetljeća ponovo je sve prisutniji i biciklisti su sve češći sudionici u cestovnom prometu na području Slavonskog Broda.

Autor: bportal | Datum objave: 03.06.2015


 Biciklistički promet i korištenje bicikala trenutno nije niti približno zakonski normirano kao promet motornih vozila. Pri tome se misli na tehničke preglede bicikala, na njihovu registriranost, na uvjete upravljanja biciklom, ali i na infrastrukturu koja prati ovakav rast biciklističkog prometa.

Osnovna činjenica je da je biciklista vrlo ranjiv sudionik. Kao primjer možemo navesti da je u 2015. godini, do 25. svibnja u prometnim nesrećama sudjelovalo ukupno 29 biciklista od kojih je samo njih 5 ili 17,3% ostalo neozlijeđeno. Kada uzmemo u obzir podatak da je od 874 sudionika koliko ih je ukupno sudjelovalo u prometnim nesrećama u istom razdoblju, njih 658 ili 75,3% ostalo neozlijeđeno, zorno vidimo koliko je biciklista ranjiv.

Od ovih 29 biciklista njih 6 je bilo starosti do 20 godina, 7 od 20 do 40 godina, 7 40 do 60 godina, a čak 9 preko 60 godina. Nažalost u populaciji biciklista preko 60 godina starosti niti jedna osoba nije prošla neozlijeđeno. Jedna osoba je smrtno stradala, 4 su teško ozlijeđene, a 4 lako ozlijeđene.

Razlozi stradavanja su razni, odnosno kako greške vozača drugih vozila tako i greške samih biciklista, korištenje tehnički neispravnih (neosvijetljenih) bicikala, ali svakako jedan od glavnih razloga njihovog stradavanja je i njihova nedovoljna uočljivost u prometu, posebice u navedenim dijelovima dana – sumrak, noć i svitanje. 

Iz ovog što je navedeno jasno je da moramo učiniti sve u podizanju kvalitete svih faktora koji utječu na stanje sigurnosti biciklističkog cestovnog prometa. Možda se najviše može učiniti osobnim doprinosom svakog sudionika u cestovnom prometu.

 Evo nekih pravila kojih se biciklisti moraju pridržavati:

- Od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjenje vidljivosti, na biciklu mora bit upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani.

- Vozač bicikla koji se kreće kolnikom na javnoj cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom. 

- Vozači bicikla mlađi od 16 godina, za vrijeme vožnje na cesti, na glavi moraju nositi  zaštitnu kacigu. 

- Biciklom na cesti smije upravljati osoba koja je navršila 14 godina, a djeca s navršenih 9 godina samo ako su u školi osposobljeni za upravljanje biciklom i za to imaju potvrdu smiju samostalno upravljati biciklom na cesti ili u pratnji osobe koja je navršila 16 godina.

- Biciklom se obavezno treba kretati biciklističkim stazama, pješačko-biciklističkim stazama i biciklističkim trakama; ukoliko se biciklist kreće prometnicom bez staza ili traka za kretanje biciklista, potrebno se kretati uz desni rub kolnika u pravcu kretanja.

- Kolnik se može prijeći na biciklu jedino na obilježenom biciklističkom prijelazu uz uvjet da se prethodno provjeri da li je to sigurno.

- Nikada se ne smije na obilježenom pješačkom prijelazu prilikom prelaska kolnika voziti na biciklu.

- U grupi je uvijek potrebno voziti bicikl jedan iza drugoga, u koloni; ruke moraju uvijek biti na upravljaču bicikla i ne smije se pridržavati za drugog biciklistu ili neko drugo vozilo jer to doprinosi padovima i prometnim nesrećama.

- Vozač bicikla, mopeda i motocikla mora upravljati vozilom na način kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi sudionici u prometu, a osobito ne smije skidati istovremeno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu.

- Prilikom skretanja potrebno se pogledom iza lijevog odnosno desnog ramena uvjeriti da li se može slobodno skrenuti lijevo odnosno desno; prije samog skretanja potrebno je dati znak lijevom ili desnom rukom ostalim sudionicima u prometu o namjeri skretanja.

- Kod skretanja ulijevo prvo se potrebno prestrojiti uz središnju liniju, ponovno provjeriti da li se sigurno može izvršiti radnja, prateći zamišljeni luk koji povezuje središnju liniju prometnice na kojoj se biciklist nalazi s desnim rubom prometnice kojom želi nastaviti kretanje, te nakon toga skrenuti u bočnu ulicu. 

Osnovni prometni znaci koji svaki biciklist mora znati

Osim ovih pravila koji se odnose isključivo na bicikliste, biciklisti su se dužni pridržavati i svih drugih pravila kao i svi drugi sudionici u prometu. Tu se prije svega misli na prekršaje koji su česti. Vožnja u zabranjenom smjeru, vožnja pod utjecajem alkohola i tehnička neispravnost, nepropisna i neoprezna vožnja obilježenim pješačkim prijelazom, prolazak kroz crveno svjetlo, vožnja jednosmjernim prometnicama i slično.

Na području naše županije su na više mjesta izgrađene biciklističke staze ili biciklističke  trake. Poradi razloga koji su najčešće financijske prirode ali i razloga fizičke prirode, kao što je širina postojećih prometnice, te staze su građene parcijalno, ali kao cjeloviti dijelovi budućeg ukupnog uređenja prometa. Svaka od ovih prometnica omogućava prelaženje dijelova grada ili naselja dalekoj sigurnije nego što je to bilo dosad.  Pri tome se biciklisti moraju pridržavati prometnih znakova koji su postavljeni, prije svega onih koji im ukazuju na činjenicu da nemaju uvijek prednost prolaska prilikom prelaska ulice. 

U svakom slučaju gdje su staze izgrađene, moraju se koristiti i to onako kako je to predviđeno. U svakom slučaju nekorištenje, ali i krivo korištenje se ne može tolerirati, te će se u cilju izbjegavanja neželjenih posljedica prema počiniteljima prekršaja primjenjivati zakonom predviđene sankcije.  

Zadnje vijesti

Najveća koncentracija alkohola od 1,51 g/kg alkohola u krvi, brzina od 209 km/h

Tri učenika Glazbene škole odlaze na državno natjecanje

Verbalno se zbog ranije narušenih međususjedskih odnosa oko međe sukobili 62-godišnjak i 39-godišnjak

NAJČITANIJE DANAS

Nagrada Ambasador elektroničke glazbe

Među nominiranima su dva DJ-a i jedno glazbeno izdanje iz Slavonskog Broda

FOTO GALERIJA

Završeni 18. Dani plesa u čast Mije Čorak Slavenske

U Požegi započelo dragovoljno vojno osposobljavanje 29. naraštaja ročnika

Najveća općina u Brodsko posavskoj županiji obilježava svoj dan

Radio92fm i Društvo multiple skleroze dobili vrijednu donaciju Zaklade Novo sutra

Jutro zimske idile u Slavonskom Brodu