Počelo je počelo... Je li ovo prvi sudar na novom rotoru?

Sinoć sam svjedočio prvom očevidu policije nakon jednog sudara na novom rotoru Svačićeva-Gupčeva. Pa sam se zapitao: "Je li ovo prvi sudar na novom rotoru?"

Autor: Ivan Čalić | Datum objave: 29.05.2015
Počelo je počelo... Je li ovo prvi sudar na novom rotoru?


Bilo je to samo pitanje vremena poznavajući vožnju nekih vozača u Brodu, ali i razini neprofesionalnosti koja je rezultirala izgradnjom neprimjerenih i loših kružnih tokova. Počeviši od tri kružna toka na potezu Vukovarska Strossmayerova do novoga smještnog na udaljenosti od 100 metara od tri semafora. Koliko god se centralna ustanova za cestovni promet (Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, op.a.) trudila uništiti ovo znanstveno područje, to je ipak znanost koja postoji praktički od izuma kotača. Znanost koja ima svoje zakone, pravila i propise koji se u Hrvatskoj, a posebice u Slavonskom Brodu (kažem posebice jer sam ovdje jako dobro upoznat sa situacijom) shvaćaju kao upite za igranje Monopolyja. Da nitko u obzir nije uzeo činjenicu da se rotor stavlja na jedno od najprometnih križanja koja vode prema tri iznimno prometna križanja koja reguliraju semafori, nije mi jasno. Ili su projektanti to predvidjeli pa ih je investitor ignorirao, ili nisu. Netko je svakako napravio grešku, za koju u Hrvatskoj nitko neće odgovarati.

Isti kružni tok mjesecima je predstavljao problem u izgradnji. Razlog? U isto vrijeme se gradi i podvožnjak u Osječkoj pa je cijela istočna strana grada bila osuđena upravo na to križanje kako bi došla do grada. Mnogi će reći da se bunim bez razloga, barem se nešto radi, bit će bolje. E pa u tome i leži problem. Radi se, ali se loše radi. Razlog zašto su se i rotor i podvožnjak radili u isto vrijeme nije hitnost projekata, niti dobro volja, razlog je lova, i to dosta love koju treba potrošiti. Radovi na podvožnjaku kasnili su iz raznih razloga gotovo pola godine, dovoljno vremena da se izgradi rotor za koji je već ranije trebao biti raspisan natječaj i odabaran izvođač. Očito da se radovi ne izvode planski nego kad ima love. Naravno i kad odgovara političkim ambicijama i interesima uključenih strana. Jer kod nas se uvijek svodi sve na politiku. Uvijek. Tako i ovo. Ako će se gradonačelnik fotografirati s investitorima i izvođačima na otvorenju radova (dva mjeseca prije samog početka izvođenja radova), a s istim ima veze kao s uspjehom Marija Mandžukića (iz istog su grada), onda bi trebao snositi i odgovornost za stanje koje je nastalo. To se naravno neće dogoditi jer političari se uvijek kite tuđim perjem, a riječ 'odgovornost' u životu nisu čuli.

Ni mjesec dana nakon završetka radova u Gradu su shvatili da postoji problem na križanju Budakove i Kumičićeve jer semafor zaustavlja promet od Pilareve, ali i od Konzuma. Rješenje je privremeni montažni kružni tok koji će se graditi nekoliko dana i vrlo brzo riješti problem. Vatrogasne mjere za situaciju koju su mogli spriječiti racionalnim razmišljanjem, a ne željom za još jednim mandatom bilo u državnoj firmi ili lokalnoj jedinici samo uprave. I željom za novcem, novcem nas građana koji ih plaćamo i plaćamo ovakve investicije. Zašto gradnja kružnog toka traje četiri mjeseca, a podvožnjaka više od godinu i pol dana? Pa da se izvuće lova. Ne mislim na Sanaderovski način, nego na fini, pristojni postsanaderovski način. Imaš projekt, kasni sa startom, produži ga makismalno. Neka kasne rokovi, neka ispliva nenadani problem (npr. kad Vodovod i Brod plin pošalju krive planove podzemnih instalacija), produži još malo. A cijelo vrijeme plaću dobivaju i projektanti, i investitori, i izvođači, i radnici, a skupa oprema stoji četiri mjeseca na jedom križanju. Sve je to legalno, ali je li moralno? To je pitanje kojeg se niti jedan političar sam nije upitao. Važno je da ljudi, birači, vide da se radi, a kako se radi i koliko sve to košta nije važno. Ne ide iz džepa direktora državnih firmi ni gradonačelnika.

Kad sam kod montažnog rotora, tu vijest građni nisu saznali na Gradskim stranicama nego od loklanog portala koji, kako se više puta tvrdilo, nije povezan s gradskom upravom. Dostupne su dvije radne verzije koje ni nakon 24 sata otkako sam poslao upit gradskom pročelniku za graditeljstvo Damiru Klaiću nisam dobio. Stigao je odgovor službenice za odnose za javnost da se strpim. Mislim da je 24 sata dovoljno vremena da se strpim za informaciju koja je već nekoliko dana dostupna na privatnom portalu.

Izgradnja na prometnicama nije jedini primjer kada se ignoriraju pravila struke da bi se nešto odmah napravilo i osiguralo novi mandat (jer ne možeš praviti nove bazene svake četiri godine, a nogometni stadio je preskup). Lokalni izbori su za dvije godine, a već se kopaju temelji za novi grandiozni projekt. Sveučilište Slavonski Brod. Ono mora biti osnovano sada jer ako ovi odu s vlasti i izgubimo našeg Jakovinu nikada nećemo imati Sveučilište. Sad je vrijeme. Pred izbore. Kasnije je kasno. Kad čelnik jedne od tri visoko obrazovne institucije i sam gradonačenik kažu da je elaborat o opravdanosti osnivanja sveučilišta samo papir za kojeg svi trebaju dići ruku da ode do Sabora bez obzira što Strojarski fakultet, najstarija i najrespektabilnija viskoobrazovna institucija u gradu, upozori na manjkavost elaborata, onda je jasno da su osobne ambicije stavljene ispred interesa građana. Tada se jedan od najcijenjenijih fakulteta u državi proziva za sabotiranje preko istih nezavisnih lokalnih portala, napadima na Facebooku i huškanjem Savjeta mladih grada, koji ne zna sam sastaviti jednostavnu rečenicu, na oštro osuđivanje dekana fakulteta. Pametnom dosta. Veliki vođa je dobro usvojio onu rimsku "kruha i igara", šteta što nije i pogledao poglavlja o urbanizmu grada koji je tada bio napredniji nego danas i nije se mijenjao svaka dva dana.

A nisam se ni dotaknuo katastrofe zvane križanje "kod Halajka". Nitko neće odgovarati za tri života koja možada nisu morala biti izgubljena da se slušalo zdrav razum.

Za kraj pozivam sve čitatelje da šalju fotografije prometnih gužvi, nesreća i svih ostalih problema koje uzrokuje loše planiranje i prevelika ambicioznost ljudi koji nisu niti bi trebali biti ništa više od javnih službenika koji rade u interesu svih građana. Mail je brodportal@gmail.com, a možete ih slati putem Facebooka.

Zadnje vijesti

Od 1924. do 1934. u Brodu deset gradonačelnika

Petra i Jan Mikulić osvojili svjetski kup u Savate boksu

Čak 660(!) prekršaja, stradao motociklist, 31 vozač bio je pijan

VIJESTI

Policija na brodskoposavskim cestama ovoga tjedna

Čak 660(!) prekršaja, stradao motociklist, 31 vozač bio je pijan

FOTO GALERIJA

Križić: Doprinos ovog dijela Hrvatske u Domovinskom ratu je neizmjeran

Drugo mjesto na turniru u Zagrebu

Predsjednik Zajednice branitelja HDZ-a Tomislav Gregurić

Braći Birač prva mjesta u Daruvaru

Afričke narukvice prijateljstva za pomoć misijama