Kako pripremiti imunosni sustav za zimu i ostati zdrav

Ako se brinemo o imunitetu i on će se brinuti o nama

Autor: Brodportal | Datum objave: 05.11.2019
Kako pripremiti imunosni sustav za zimu i ostati zdrav


 S prvim kišama stiglo nam je i hladnije vrijeme, a po javnim prijevozima i na poslu se može čuti sve više kašljanja, kihanja i puhanja nosova. Iako mislimo da znamo kako se zaštiti, svejedno se svake godine deseci tisuće Hrvata razbole na prve znakove lošijeg vremena i propuštaju ljepšu stranu jeseni i zime. Postoje razni načini kako se boriti sa hladnijim vremenom i sezonskim prehladama, ali sve se svodi na jačanje imuniteta kako do tegoba uopće ne bi došlo.

Imunosni sustav je odgovoran za očuvanje našeg dobrog zdravlja, ako se brinemo o njemu i on će se brinuti o nama. Iako zvuči kao jednostavan plan, trebamo obratiti pažnju na neke svakodnevne radnje kojima možemo jednostavno ojačati imunitet i zadržati dobro raspoloženje i zdravlje tijekom hladnijih mjeseci kada smo posebno ranjivi.

Voće i povrće

Mama i tata, bake i djedovi, pa čak i likovi u crtićima koje smo obožavali kao klinci su bili u pravu kada su nam govorili da moramo jesti puno voća i povrća da narastemo i budemo jaki. Ok, sad smo narasli, ali i dalje trebamo jesti dovoljnu količinu voća i povrća kako bi naš imunitet održavali jakim i zdravim. Bezbrojna istraživanja su pokazala da nutrijenti iz voća i povrća pomažu u borbi protiv bolesti pa je jedan od prvih koraka koji bi trebali poduzeti, ako to već ne prakticirate, da ubacite dovoljno tih namirnica u svakodnevnu prehranu.

Čisti dom

Još jedna stvar koju slušamo od malena je činjenica da je higijena pola zdravlja. Tijekom sezone gripe i prehlade, virusi i bakterije se mogu nakupiti u mjestima u kojima ih najmanje očekujete. Ako se ne osjećate najbolje, svakako ćete izbjegavati javni prijevoz i kontakt s ljudima, ali neće vam pasti na pamet da se možda virus uspio zadržati na čaši koju ste jučer koristili samo za vodu… Zato održavajte dom čistim i vodite računa o osobnoj higijeni.

Odmor

Pod odmorom ne mislimo samo na san. Da, san je ključan u očuvanju dobrog zdravlja, međutim svi smo mi individualci kojima treba različita količina sna. Nekima je dovoljno 7 sati, dok je drugima 8 minimum da bi funkcionirali. Međutim postoje situacije u kojima nam tijelo traži i dodatan odmor, možda bi trebali preskočiti izlazak navečer u petak ako se ne osjećamo najbolje nakon radnog tjedna, ili odgoditi neke teže fizičke radove, poput pripremanja drva za grijanje, ako se osjećamo jako umorni. Uglavnom, potrudite se naspavati, a ako osjećate umor, probajte odgoditi teže poslove za sutradan.

Kontakt s virusima i bakterijama

Većina nas ne može izbjeći svakodnevni kontakt sa stotinama osoba u svakodnevnom životu. Od obitelji, prijatelja, kolega na poslu do prolaznika na cesti, susjeda u redu u dućanu i ostalih u javnim prijevozima i ostalim javnim mjestima. Ako vidite da se blizu vas nalazi osoba koja stalno kašlje ili kiše, probajte se ipak odmaknuti malo, kašljanjem i kihanjem otpuštamo u okolinu viruse, čime možemo potencijalno zaraziti one oko nas. Također, virusi i bakterije mogu preživjeti na tvrdim podlogama, kao što su kvake ili držači u javnom prijevozu, pa je bitno redovito prati ruke i držati ih dalje od lica. A ako ste vi ti koji ste bolesni, ostanite doma i probajte prilikom kašljanja pokriti usta kako ne bi zarazili druge.

Vježba

Redovito vježbanje, pa makar i 30 minutno hodanje, jača naše tijelo i pomaže u borbi protiv nekih bolesti. Osim što vježbom reguliramo tjelesnu težinu, također smanjujemo krvni tlak i jačamo osjećaj dobrog raspoloženja, što također može pomoći u borbi protiv bolesti. Zato se pokrenite bez obzira na vremenske uvjete u probajte ubaciti neku vrstu vježbanja u svoju svakodnevicu.

Suplementi

Vitamini i minerali su prijeko potrebni nutrijenti koji jačaju imunitet i pomažu tijelu da se lakše nosi sa zimskim tegobama i bolestima. Iako se radi o relativno malim dozama koje trebamo na dnevnoj razini, užurban način života i katkad lošije prehrane nam ne omogućuje da uvijek unesemo dovoljnu količinu potrebnih nutrijenata. Dok po ljeti tijelo nije izloženo tolikom stresu, zimi je taj nedostatak jače izražen zbog hladnog vremena i zato je dobro uzimati suplemente kako bi tijelu nadoknadili potrebne vitamine i minerale. Lifetime Immuno complex kapsule služe kao dodatna pomoć u boostanju imuniteta i očuvanju zdravlja i dobrog raspoloženja. Tablete sadrže vitamin C, vitamin B12, vitamin B6, folnu kiselinu i cink koji doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava i doprinose zaštiti stanica od oksidativnog stresa. Konzumiranjem preporučenih dnevnih doza dodatno pomažemo imunitetu da se uspješno bori protiv dosadnih prehlada i bolesti.

Zapamtite da nije dovoljno obratiti pažnju na samo jednu od ovih stavki ili paziti na sebe kad osjetimo da smo bolesni. Briga o tijelu i imunitetu bi trebala biti naša svakodnevna navika kako bi mogli nesmetano uživati u životu i posebnim prigodama neovisno o vremenu i godišnjem dobu.

izvor: ordinacija.hr

Zadnje vijesti

Moto karavana "Zajedno u ratu, zajedno u miru" na putu do Vukovara ponovo stala i u Slavonskom Brodu

Predstavljen Zbornik radova pjesnika Brodsko-posavske županije

Nove mjere za afričku svinjsku kugu

VIJESTI

FOTO GALERIJA

Moto karavana "Zajedno u ratu, zajedno u miru" na putu do Vukovara ponovo stala i u Slavonskom Brodu

NAJČITANIJE DANAS

FOTO GALERIJA

Nikad glamurozniji, veći i spektakularniji Sajam vjenčanja Exclusive u Novoj Gradiški

FOTO GALERIJA

Održana večer Vojvođanskih Hrvata

Minimalna pobjeda Marsonije nad Slogom za ostanak na vodećoj poziciji

Tehnička škola predstavila projekt "Slavonika 5.0" vrijedan 80 milijuna kuna

Uz blagdan Svih svetih položeni vijenci i zapaljene svijeće

Osnovna škola iz Oriovca prvi put partner u dvogodišnjem međunarodnom KA2 projektu