OBJAVA: 28.11.2015 18:00:18AUTOR: Ivan Čalić

Kako je svijet postao bezgrešan, a svi su u pravu

Kako je svijet postao bezgrešan, a svi su u pravu

Višetjedni pregovori oko sastavljanja Vlade, i izbori prije toga, duga migrantska kriza i teroristički napadi u Parizu dominiraju medijima u Hrvatskoj, ali i razgovorima Hrvata.

 Teme koje dominiraju razgovorom događaju se po prvi puta u našim krajevima u isto. Ljudi se prilagođavaju, političari se prilagođavaju, mediji se prilagođavaju. I dalje smo u tranzitu, uvijek smo u tranzitu. To je život. Samo što se sad odvija puno brže. Vrijeme se mjeri u sekundi koja je uhvaćena mobitelom i objavljena na Facebooku. Svakoj sekundi svakog dana. Iz 'milijun' kamera. Netko uvijek nešto snima. Djeca će nam imati zabilježen svaki trenutak svog života. Sve dokumentiramo. Sve objavljujemo.

Korisnik je postao tvorac ideja. Svih ideja. Dobrih i onih loših. Svatko bira što želi podijeliti i kome. Zato i dolazi do iskrenije verzije događaja. Ne nužno bolje i istinitije. Al očito nečije verzije svijeta koji možda nekada postoji samo u njihovoj mašti. Manje objektivni, ali svejedno u potrebi da ga podijelimo. Nekada je postojala jasna linija između medija i konzumenata. Danas se miješa. Za neke generacije u SAD-u poznatije su zvijezde Youtube nego filmske ili tv zvijezde. Klinci koji imali računalo od svog rođenja u kući i s hodati učili i kako radi DVD player.

Publika nikada nije bila raznovrsnija i nikada nije bilo više mogućnosti svoju verziju objaviti. Ljudi danas više vjeruju objavi na Facebooku nego službenom priopćenju koje je prošlo barem tri verzije prije konačne. Postavlja se pitanje vjerodostojnosti nečeg trenutnog i nečeg filtriranog. 'Suradnja' medija i konzumenta nikada bliža, traži se mišljenje i to sve više. Daje se taj glas. Iz dnevnih soba do Dnevnika. Nije ni čudo da organizacije nastale na Facebook ulaze u Sabor.

Mislim da na ovim izborima nikada nije bilo više malih ali glasnih opcija. Bile su glasne jer su imale pozornost javnosti. Inače bi bilo da su glasni pa privukli pozornost. Ovdje su imali pozornosti i postali glasniji. Kome dati pozornost postaje stvar izbora. U osobnom životu to je mišljenje, u firmama korporativna politika. Koje se pokušava učiniti prihvatljivom konzumentima. Nekada ciljanoj publici, nekada svima. Rezultati, manje ili više uspješni, ovise o interesu publike i, naravno, samom proizvođaču. Od proizvodnje spajalice do proizvodnje članaka. Osnova svake gospodarske grane - prodaja.

A danas je gospodarska grana sve ako se njezini proizvodi mogu prodati.

Pratite Brodportal i najnovije vijesti na FACEBOOKu i Twitteru

FOTO

NAJAVE DOGAĐANJA
NAJČITANIJI ČLANCI
DANAS
TJEDAN
MJESEC
NAJNOVIJE