Đuro Đaković čeka 150 mil. kn za deblokadu i nastavak proizvodnje. Koji su prvi koraci novog predsjednika Uprave Hrvoja Kekeza?

Nakon kašnjenja plaća, štrajkova, ostavki i priče o stečaju u 2020. godinu veliki dio radnika Đure Đakovića ipak ulazi s optimizmom. Naime, Vlada je obećala pomoć i to u obliku jamstva za novo kreditno zaduženje. Sredstva bi trebala biti isplaćena već krajem ovoga tjedna, a za Đuro Đaković grupu, pogotovo za Specijalna vozila to bi značio spas od stečaja i nastavak proizvodnje. O novoj strategiji, planovima u Dnevniku SBTV-a govorio je Hrvoje Kekez, novi predsjednik Uprave.

Autor: Ivana Imrešković / SBTV | Datum objave: 14.01.2020




 Kreditno zaduženje od 150 milijuna kuna slamka je spasa za Đuru Đakovića.

"Ovih dana se čeka da Vlada donese odluku o jamstvu, banka koja je već s nama u pregovorima je spremna, odradila je 99 posto papirologije i posla koji trebaju s nama i samo čekaju ta jamstva da bi se krenulo s prvim iznosom novca s kojim bi Vlada išla prema nama", rekao je Hrvoje Kekez, predsjednik Uprave Đuro Đaković Grupe za Dnevnik SBTV.

Plan je deblokada računa Đuro Đaković Grupe, a što se Specijalnih vozila tiče, poručuju iz Uprave, nastavak proizvodnje. 

"Kako bi što prije završili i isporučili ove vagone koji su u visokoj fazi gotovosti i paralelno s tim nastavila proizvodnja onih vagona koji nisu u završnoj fazu, ali su u nekoj polufazi gotovosti", dodaje Kekez.

Drugi korak je izrada strateškog plana restrukturiranja Grupe koji bi trebao omogućiti održivost proizvodnje i dobru tržišnu poziciju grupe. 

"Ova mjera predviđa da Vlada jednim dijelom novaca s kojima se kreditiramo može ući u dokapitalizaciju što će nama smanjiti kreditno zaduženje, kamate... Isto tako, ovim planom restrukturiranje se obvezuje Đuro Đaković Grupa da onaj iznos do kojeg će ići dokapitalizacija sa strane države da toliko novaca mora unijeti i strateški partner kojeg mi moramo pronaći", objašnjava Kekez.

O imenu strateškog partnera priča se već mjesecima, spominjali su se u studenome i Amerikanci...

"Održao sam radni sastanak s predstavnicima Đure Đakovića, pokušavamo s njima surađivati na nekim dodatnim poslovima koji se mogu dovesti u tvrtku. Mislim da su američke tvrtke zainteresirane za ulaganje. Ne znam do kuda su došli pregovori, ali Đuro Đaković mi se čini vrlo dobrom tvrtkom. Mislim da je to za nas zanimljiva prilika za ulaganje",  rekao je W. Robert Kohorst, veleposlanik SAD-a u RH 14. studenoga 2019. prilikom posjete Slavonskom Brodu.

No jedno od mogućih rješenja je i više strateških partnera, ovisno o interesu za Đurinu proizvodnju.

"Obično su ti veliki investitori fokusirani na određeni program, ako je to naftni, ne interesira ga vagonski, ako je to vagonski, ne interesira ga vojni, ali na nama je da se borimo i da to napravimo", dodaje Kekez.

Ugovoreni poslovi u halama Specijalnih vozila tako čekaju deblokadu računa, nabavku repromaterijala i nastavak tamo gdje je sve stalo krajem listopada kada su radnici plaću za rujan morali tražiti prosvjedima i obustavom rada. 

"Stanje je takvo da ne radimo nešto značajno, puno je nedovršene proizvodnje", kaže Ivan Barić, zamjenik sindikalnog povjerenika u ĐĐ "Specijalna vozila".

Novo kreditno zaduženje i povjerenje Vlade prema nekadašnjem industrijskom gigantu budi optimizam. Minimalan, ali realan. 

"Stalno smo među ljudima, upućujemo ih, dajemo im informacije, da imamo budućnost, da se radi na tome, da budućnost dolazi, da ostajemo na svojim mjestima, da ne idemo nikuda", dodaje Barić

Teče rok i za isplatu plaće za prosinac. Što se tiče sindikata priča je jednostavna, ako bude plaće neće biti štrajka.

"Kad se obećanja prekrše, kad se nekakvi rokovi ne ispune,  normalno da mi nemamo nikakvih drugih izlika nego ono što ljudi od nas očekuju, a to su akcije. Nadam se i uvjeren sam da do toga više neće doći", zaključuje Barić.

Zahtjev za stečajni postupak u Industrijskim rješenjima još čeka potvrdu FINE, u međuvremenu radnicima su ponuđena radna mjesta unutar Grupe, a trenutno je na njihovoj platnoj listi tek oko 30-ak zaposlenih. Pred novom upravom na čelu s Kekezom sada je puno posla. Nakon dugogodišnjeg iskustva vođenja Strojne obrade koja ni u vrijeme najveće krize nije imala problema s poslovanjem sada je zadatak svo znanje i iskustvo pretočiti u spas i tržišno pozicioniranje tvrtki unutar grupacije. 

"Program bez ljudi ne znači ništa, kao što ljudi i strojevi bez poslova ne znače ništa. Mi moramo imati sve da bi uspjeli. Ja sam optimista, mislim da država ovoga puta želi pomoći, a mi smo shvatili da nam je ovo zadnja prilika, da nam je ovo jedna šok terapija i to sam primjetio kod zaposlenika. Mislim da su ljudi shvatili da moramo izgurati to, naravno da je odgovornost na nama iz Uprave, mi smo odgovorni za sve, krivi za sve, dobro i loše, ali u svakom slučaju bez podrške ljudi ne možemo", zaključuje Kekez.

Nakon što je prošla godina završila s nizom crnih scenarija - neisplatama plaća, štrajkovima te pokretanjem stečajnog postupka u Industrijskim rješenjima, 2020. bit će ključna - za kapital uz jamstva države, restrukturiranje i pronalasku strateških partnera. Nakon početnih 150 milijuna kuna država se obvezala dati jamstva za isto toliko u drugom krugu za pokrivanje starih dugovanja, financiranje proizvodnje te konačnu stabilnost Đakovićevih tvrtki. 

Zadnje vijesti

U Savi pronađeno tijelo utopljenika

U Zagrebu predstavljena nova web platforma Slavonia.Travel

HZJZ objavio nove upute za dječje vrtiće i škole

FOTO GALERIJA

Slavimo biološku raznolikost i Brodsko-posavske županije

Radovi na energetskoj obnovi Osnovne škole „Vladimir Nazor“ teku prema planu

Veliki sportski dan u Slavonskom Brodu održao se u nedjelju na ŠRC Klasije

Uz Dan državnosti položeni vijenci na Gradskom groblju u Slavonskom Brodu

Ostvarena do sada najveća projektna suradnja u hrvatskom turizmu